تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - مراحل نهایی کردن فروش :
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

مراحل نهایی کردن فروش :

 

نهایی کردن فروش دارای پنج مرحله است که این مراحل بصورت پیوسته و متصل دنبال می شوند و بین آنها فاصله یا وقفه ای وجود ندارد . اما هر زمانی که فروشنده در به ثمر رساندن خود توفیقی بدست نیاورد لازم است یکایک مراحل مذکور را بررسی کند و اشتباه خود را دریابد .

پنج مرحله نهایی کردن فروش شامل :

1.      به میزان کافی مشتری احتمالی را علاقه مند و دلبسته کنید تا حاضر شود با شما صحبت کند .

نکته : معمولا افرادی که برای خرید مراجعه می کنند یا فرصت کافی برای خرید را ندارد و یا ترجیح می دهند از میان فروشگاه ها و موسسات مختلف دیگر گزینه ها را نیز بررسی کنند . پس اولین گام را محکم بردارید . تا هرگز مشتری را از دست ندهید .

2.      آنقدر آن را در حالت عاقه مندی نگاه دارید تا تشخیص دهید مشتری به چه چیز محتاج است .

نکته : این هنر یک فروشنده موفق است تا بتواند در کوتاه ترین زمان خواسته های مشتری را تشخیص دهد ، در عین حال نگذارد مشتری خسته و کلافه شود و میزان علاقه مندی خود را از دست بدهد . بهترین مثال برای کسانی که از این تکنیک استفاده می کنند قصه گو ها هستند و می دانند چگونه قصه را به مخاطبانشان عرضه کنند که تا لحظه آخر به داستان علاقه مند بمانند . شما نیز دقیقا باید همین کار بکنید .

3.      با توضیح فواید کالایی که عرضه می کنید او را برای خرید علاقه مند سازید .

نکته : حتما بارها کسانی را دیده اید که برای خرید کالایی خاص به بازار رفته اند ولی با یک سبد از کالاهایی دیگر بدون خرید آن کالای خاص برگشته اند . تمامی فروشندگانی که موفق به فروش دیگر کالاها شده اند توانسته اند فواید کالای خود را به مشتری عرضه کنند و او را ترغیب به خرید کنند . پس از این نکته در فروش استفاده کنید .

4.      از مشتری احتمالی بخواهید که به شما سفارش خرید بدهد .

نکته : اگر نتوانید از مشتری سفارش بگیرید پس چرا فروشنده شده اید . شما تمام تلاش خود را می کنید تا بتوانید کالا یا خدمات خود را بفروشید ، پس مهترین قسمت فروش همین جاست . دقیقا مثل این می ماند شما تمامی مواد یک کیک را به میزان مشخص با هم مخلوط کنید ولی آن را در فر نگذارید ؛ شما با این کار هم کلی مواد اولیه را دور ریختنی کرده اید و هم نتوانسته اید کیک بخورید .

5.      کوشش کنید برای انتقادات و ایرادات مشتری راه حل های منطقی ارائه دهید .

نکته : شما یا باید بتوانید یک مجموعه کالا را بارها به یک مشتری بفروشید یا بدنبال مشتریان جدید بگردید . حتما دلتان نمی خواهد چهار مرحله قبل را دوباره تکرار کنید . پس به دنبال راهکارهایی برای حل منطقی انتقادات مشتریان بگردید تا مشتریان خود را از دست ندهید .

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر