تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - اطلاعات لازم برای موفقیت در فروش :
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

اطلاعات لازم برای موفقیت در فروش :

 

 

1.      اطلاع از محصول :

·         داشتن اطلاعات کافی و دقیق در باره ی محصولاتی که عرضه می کنید .

·         داشتن اطلاعات کافی درباره محصولات رقبا

·         داشتن اطلاعات جدید درباره تغییر و تحولات در سبک زندگی امروز و نیازهای جدید مشتریان

 

2.      آگاهی از موارد استعمال محصولات :

·         تشریح فواید و امتیازات کالا برای مشتری .

·         آگاهی از چگونگی بهره برداری در محصول

 

3.      دانش تبلیغات و بازار یابی

·         عواملی مانند طرز نمایش کالا موجب بالا رفتن حجم فروش می شود .

·         دخالت دادن اصول تبلیغات در کار فروش موجب افزایش تعداد مشتران می شود .

·         پس یک فروشنده ی موفق تنها با داشتن دانش و اطلاعات می تواند موفق باشد .

 

مشکل مشتری را باید مشکل خودتان بدانید؟!

ممکن است مشتری در انتخاب کالای مورد نظر خود مشکل داشته باشد به او فرصت بدهید که مشکل خود را مطرح کند یا او را همراهی کنید و نشان دهید که مشکل او را مشکل خودتان می دانید .

فرض کنید مشتری دنبال برچسب یا مارک معینی می گردد ، اندازه ی خاصی در نظر دارد ، دنبال نوعی از جنس می گردد که با بودجه یا توان مالی یا مقدار موجودی اش تناسب داشته باشد یا غیره.....

طور ی رفتار کنید که در هر یک از این مسائل ، مشتری شما را در کنار خود ببیند یا حس کند که می خواهید واقعا مشکل او را برطرف کنید . نتایج اینگونه موفقیت های آینده و پیشرفت شغلی شما ، گاه غیر قابل اندازه گیری است . فراموش نکنید شاید به ظاهر بدترین مشتری شما بهترین و وفادارترین مشتری شما گردد .

 

آگاهی کامل از ویژگیهای محصول در موفقیت در فروش از اهمیت خاصی بر خوردار است؟!

منظور از آگاهی و دانش در باره ی محصول ، کلیه حقایق و اطلاعاتی درباره  محصول است که شامل :

1.      آگاهی از کاربر های ممکن محصول

2.      آگاهی از مواد و روشهای به کار رفته در محصول

3.      آگاهی از  نحوه ی نگهداری محصول

4.      آگاهی از شهرت شرکت

5.      آگاهی از خدمات پس از فروش و ضمانت

6.      آگاهی از خصوصیات محصول رقیب

7.      آگاهی از قیمت کالای رقیب

8.      آگاهی از محدودیت فروش

فروشنده نماینده ی مشتری برای شرکت است؟!

·         در داخل سازمان برای نمایش منافع مشتری نقش قهرمان ره ایفا می کند .

·         در مورد محصولات شرکت و رسانیدن و شکایتهای مشتریان به افراد درون شرکت ، گاهی فروشنده زبان گویای مشتری است .

·         فروشنده از نیازهای مشتری آگاه می شود در شرکت با دیگران کار می کند تا هر چه بیشتر بر ارزش چیزهایی که مورد نظر مشتری است بیفزاید.

پس : غالبا فروشنده مانند (( مدیر امور مشتری )) عمل می کند یعنی کسی که رابطه میان مشتری و فروشنده را برقرار می کند .

 

چگونه فروشنده ، مشتری گرا مشتری مدار می شود؟!

دیدگاه قدیمی این بود که فروشنده باید نگران فروش و شرکت در اندیشه ی فروش باشد اما دیدگاه امروز چنین است :

فروشنده باید به موارد زیر بیندیشد :

·         فروش

·         شیوه ی تامین رضایت مشتری

·         ایجاد سود برای شرکت

·         به داده های فروش و توان بالقوه بازار توجه کند .

·          داده ها وی اخبار محرمانه را در باره بازار جمع آوری کند .

·         برنامه ی استراتژیهای بازاریابی را تهیه و تدوین نماید .

·         باید بداند چگونه تلاشهای سازمان را در جهت افزایش اقلام مورد نظر مشتری و تامین رضایت او سوق دهد .

 

اولویت برنامه های آزمایشی یک فروشنده در شروع به کار چه مواردیست .

1.      فروشنده باید با شرکت آشنا شود و آن را خوب بشناسد ( تاریخچه ی شرکت ، هدف ها ، سازماندهی ، ساختار تشکیلاتی و مالی ، محصولات و بازارهای منطقه )

2.      فروشنده باید ویژگیهای مشتریان و شرکت های رقیب را بداند .

3.      با مشتریان و حوضه ی عملیاتی خود ارتباط برقرار نموده و آشنایی  کامل پیدا کند .

4.      فروشنده باید با شیوه ی عرضه محصول بصورت حرفه ای آشنا شود .

5.      فروشنده باید مسئولیتها و شیوه ی انجام وظیفه در واحد و منطقه را  دقیقا بداند .

 

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر