تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - ویژگیهای یك فروشنده موفق
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

ویژگیهای یك فروشنده موفق

 

 

آنچه كه فروشنده موفق را از دیگر فروشندگان متمایز می كند چیست؟

موفق ترین فروشندگان دارای ویژگیهای ذیل هستند:

1 – استقامت: فروش یا كاركرد یك تجارت به پایداری زیادی نیاز دارد. موانع همچون ملزومات كار از دور نمودار می شوند و نحوه برخورد با این موانع سطح موفقیت شما را تعیین می كند. در هر عرصه ای، موفق ترین افراد كسانی هستند كه روش روبرو شدن با موانع را از قبل آموخته اند و در جستجوی راه حلهای جدید هستند.

2 – فروشندگان موفق برای دستیابی به هدف جدی هستند. آنها می دانند چه می خواهند و برای دستیابی به آن نقشه می كشند و مشخص می كنند چگونه به اهدافشان دست می یابند، و هر روز بر آن مبنا پیش می رود.

3 – فروشندگان زبده از كیفیت كار می‌پرسند. بهترین فروشندگان پرسشهایی از مشتریهایشان می پرسند تا كاملا مشخص شود به چه چیزی احتیاج دارند. می دانند موثرترین روش ارائه محصول یا خدمات، فهمیدن اهداف مشتریهایشان است. بدین وسیله این فرصت را درمی یابند كه درباره ویژگیها و فواید محصولات و خدماتشان كه بیشترین ارتباط را با مشتری دارد به طور موثری بحث وگفتگو كنند.

4 – فروشندگان موفق گوش می دهند. اكثر فروشندگان سوالی را از مشتری می پرسند و جواب می گیرند، یا به جای اینكه منتظر جواب باشند به صحبتشان ادامه می دهند. فروشندگان ماهر می دانند اگر فرصت بدهند مشتریها هرچه لازم باشد فروشنده بداند، می گویند. این فروشندگان آموخته‌اند كه سكوت طلاست.

5 – فروشندگان موفق با احساس هستند. آنها عاشق شركت خود هستند و هنگامی كه از تولیدات و خدماتشان صحبت می كنند این موضوع، سبب مباهات آنها می شود. هرچه بیشتر درپیشه خود شور و اشتیاق داشته باشید، شانس موفقیت تان بیشتر است. دلیلش واضح است وقتی به آنچه انجام می‌دهید عشق دارید در كار خود تلاش بیشتری می كنید. وقتی درباره خدمات یا محصولاتی كه عرضه می كنید شور و ذوق دارید اشتیاق و علاقه شما در هر گفتگویی می درخشد. شركت یا مشتری شما از ادامه ارائه آنچه ذوقی به آن ندارید هیچ منفعتی عایدش نمی شود.

6 – فروشندگان موفق پرشور و حرارتند. آنها همیشه دارای روحیه ای مثبت هستند – حتی در زمان سختیها – شور و حرارتشان مسری است. آنها به ندرت از نقاط ضعف كمپانی یا تجارت صحبت می كنند. هنگامی كه با وضعیت ناخوشایندی روبرو می شوند، به جای اینكه به خود اجازه بدهند كه از پا درآیند به روی نقاط یا عناصر مثبت تمركز می كنند.

7 – فروشندگان موفق مسئولیت نتایج كارشان را به عهده می گیرند. اگر در سهمیه فروش خود شكست خوردند، مسائل داخلی، كمپانی یا رقبا را مقصر نمی دانند. بلكه آگاهند كه تنها عمل خودشان است كه نتایج كارشان را تعیین می كند و آنچه كه لازم است انجام می دهند.

8 – فروشندگان موفق سخت كوش اند. مردم اكثرا می خواهند موفق باشند اما برای به دست آوردن موفقیت آماده نیستند، سخت كار كنند. فروشندگان موفق منتظر نمی‌نشینند تا تجارت به طرف شان بیاید خودشان دنبال آن می روند. آنها اغلب زودتر از دیگر همكارانشان شروع به كار، كرده و دیرتر از بقیه محل كار را ترك می كنند. بیشتر تلفن می كنند، بیشتر پیگیر مشتری هستند، با مردم بیشتر گفتگو می‌كنند، و فروش بیشتری نسبت به همكارانشان دارند.

9 – فروشندگان موفق بیشتر در دسترس مشتری هایشان هستند. آنها می دانند ارتباط دائمی با مشتریها به نگه داشتن آنها كمك می كند بنابراین، تماسهای متنوعی با آنها برقرار می كنند. آنها كارت تشكر، تولدت مبارك، و كارت تبریك سال نو برای مشتریها می فرستند. تلفن می كنند و زمانبندی قانونمندی جهت «دردسترس بودن» اعلام می دارند. ریزقیمتها را برای مشتری شان ارسال می دارند. پیوسته مراقبند راههای جدیدی را ایجاد كنند تا نامشان در ذهن مشتری حفظ شود.

10 – فروشنده موفق بیانگر ارزش است. تجارت دنیا امروزه بیشتر از گذشته در رقابت است، و بیشتر فروشندگان فكر می‌كنند قیمت تنها عامل انگیزه خرید است. فروشندگان موفق تصدیق می كنند قیمت در هر فروشی عامل است اما به ندرت دلیل اولیه انتخاب محصول ویژه است. آنها می دانند كه یك اطلاع رسانی خوب به خریدار می تواند ایجاد ارزش كند. آنها می‌دانند با هر مشتری كه روبرو می شوند چگونه این ارزش را ایجاد كنند.
مترجم : ژولیت عزتی

 







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 12 شهریور 1396 09:22 ق.ظ
When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox
and now each time a comment is added I get several e-mails with the same
comment. Is there any way you can remove me from that service?
Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر