تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - سلسله مقالات بازاریابان بیمه (بیمه بدون هدف 1)
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

سلسله مقالات بازاریابان بیمه

(بیمه بدون هدف 1)

بسمه تعالی

 

بیمه بدون هدف (1 )

عموما در گوشه و كنار- از همكارانمان در محل كار  یا از برخی همكارانمان در سایر نمایندگیها شنیده ایم كه فلان فروشنده ماهیانه 2 الی 3 میلیون در آمد دارد یا فلان فروشنده خانم با سن و سال كم در هر  سال بیش از 40  میلیون تومان در آمد داشته است.

 ویا فلان اقا در بیمه چه و چه بعد از دو سال نمایندگی جنرال گرفته است و...

·       رمز موفقیت و توان بالای فروش این افراد در چیست؟

·        در قدرت كلام؟

·       نفوذ در شركتها؟

·        در تیپ و لباس و شخصیت؟

·       در كار زیاد؟

 تمامی موارد ذكر شده هر كدام به نحوی تاثیر گذار بر موفقیت این افراد میباشند اما اصلی ترین نكته ای كه یك فروشنده  را حرفه ای و موفق تر از سایرین میسازد هدف و هدفگذاری میباشد.

 

هدف  و هدف گذاری اصلی ترین بحث و بخش در امر فروش و در تمامی اركان زندگیست.بحثی ظاهرها تكراری كه به دلیل تكرار و عدم بررسی مناسب با سایر مفاهیم اشتباه گرفته میشود.

 

تصور كنید یك خودرو سالم و صفر كیلومتر جهت رفتن به یك سفر تهیه كردید. باك بنزین لبریز  و موارد غذایی و وسایل یدكی نیز برای یك سفر طولانی آماده است.

خوب.

حركت كنیم.

حركت كنیم؟

كجا؟

به كدام جهت؟

كی؟

حالا فعلا حركت كنیم بعد تصمیم میگیریم.

حركت میكنیم به جلو .

 چند ساعت بعد بنزین تمام میشود.

پمپ بنزین بعدی كجاست؟

اتفاقا یك پمپ بنزین پیدا میكنیم.خوب .دوباره حركت كنیم.

كدام طرف؟

سمت چپ بد نیست.

حركت.حركت. حركت .خستگی.شاید یك استراحت گاه پیدا كنیم.اصلا خسته شدیم.برگردیم بهتر است.و......

 

داستان خودرو و باك پر و حركت به تعبیری داستان زندگی ماست.جوانی (یا همان خودرو ) آماده است و وقت (باك پر از بنزین) در دست ماست .

اما حركت بدون جهت و هدف مشخص سر انجامی جز خستگی و یا هدر رفتن وقت و نیروی جوانی به همراه ندارد.

در واقع وقتی مقصدی برای رسیدن انتخاب كنیم .

نقشه راه را تهیه میكنیم

دور نمایی از راه را در ذهن میپرورانیم.

بار و بونه به قدر كفایت بر میداریم.

ایستگاههای توقف و استراحت بین راه را میشناسیم.

و سر انجام به مقصد میرسیم.

 

گفتیم كه یكی از دلایل عدم تعیین هدف یا هدفگذاری مناسب اشتباه در تعریف و تفسیر معنی این كلمه است.

 

یعنی هم تراز بودن این كلمه با مفاهیمی چون

آرزو و نیاز

 

 

در ذیل مثالهایی در همین راستا می آوریم.

من میخواهم در آینده پولدار شوم(آرزو)

من میخواهم در آینده تحصیلات دانشگاهی داشته باشم(آرزو)

من میخواهم مشكلات مالی ام حل شوند(نیاز)

من میخواهم مستاجر نباشم(نیاز)

من میخواهم در 2 سال آینده یك خودروی... سفید رنگ به ارزش 15 میلیون تومان خریداری كنم(هدف)

 

 

 

 

 

با ما همراه باشید.....

 

 

 

انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه

محمد تقی اقدام                                                                                                         

 

 

 





نوع مطلب : مقالات كوتاه (مشاورین بیمه)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر