تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - یك روز یك فروشنده
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

یك روز یك فروشنده

 

بسمه تعالی

 

یك روز یك فروشنده

 

فروشنده حرفه ای سحر خیز است اگر در هر روز یك ساعت از خواب خود كم كنید به طور متوسط 5 سال به عمر خود اضافه میكنید. پس بعد از اینكه صبح زود بیدار شدیم به یك مورد فكر میكنیم.

در زندگی یك فروشنده دو شخصیت اصلی وجود دارند:

خریداران

رقبا

 پس در ابتدای روز دو سوال از خود بپرسیم:

1-   مشتری من كیست و چه میخواهد؟

2-   رقیب من كیست و چه میكند؟

 

·       جلب مشتری هدف ماست و رقیب مانع رسیدن به هدف. خیال نكنید كه اگر پاسخ این سوالات را یافتید تا همیشه ایمن و راحت به فعالیت پر سود خود میپردازید. خیر با توجه به تغییرات دائمی بازار و رقبا –این سوالات را روزانه از خود بپرسید.

·       عبادت و درخواست روزی حلال فراموش نشود.

·       مرحله بعد ورزش و آماده ساخت جسم است. هر روز 5 الی 10 دقیقه ورزش كنید.

·       نظافت و آراستگی فراموش نشود.

·       چقدر دیدن فروشنده كسل-خمیازه كش و خسته و خواب آلود  همراه با بوی عرق بدن دردناك است.

·       بدون صرف صبحانه از خانه خارج نشوید. محل كار جای خوردن صبحانه نیست.

·       رسیدن به وضع ظاهری-لباس خوب-كفش واكس زده و خوش بویی حائز اهمیت است. ظاهر ما نمادی از باطن ماست.

·       در بین راه به اخبار  گوش ندهید.اخبار بد و ناگوار در ذهن ما ایرانیان اثرات بدتری میگذارند.

·       به موسیقی خوب و شاد گوش دهید.

·       در رانندگی لجبازی نكنید. زودتر از خانه خارج شوید تا اسیر ترافیك نشوید.شما قرار است یك روز پر تلاش را با اعصابی آسوده سپری كنید.

·       خواندن روزنامه هایی كه حوادث و گرانی و مشكلات اقتصادی را الم میكنند تا اطلاع ثانوی ممنوع.

·       برنامه كاری تان را از شب قبل مشخص كنید. حتی لیست تماسهایتان را.

·       فعالیتهایتان را اولویت بندی كنید. و ابتدا به 20 درصد از فعالیتهایی كه 80 درصد دیگر را تحت تاثیر قرار میدهند بپردازید.

·       برای هر مشتری یك پرونده اطلاعاتی تهیه كنید.

·       تمامی قرار ها را یاد داشت كنید و فقط به حافظه خود اعتماد نكنید.

·       اگر مشتری زمان عجیبی را برای ملاقات انتخاب كرد از دو حالت خارج نیست یا فرد مهمی است و زمان برایش اهمیت دارد یا اینكه میخواهد جدیت شما را در كار بسنجد در هر دوحالت قبول كنید و یك ربع زودتر در محل قرار حاضر شوید.البته اگر طبق پارافهای قبل عمل كرده باشید و زود تر بیدار شده و زودتر از خانه خارج شده باشید این امكان هم میسر میشود.

·       دیگر زمان این جمله ها گذشته است كه ترافیك بود-جای پارك نبود.شما اگر 10 دقیقه زودتر به محل قرار برسید به نظر من 5 دقیقه دیر كرده اید.

·       در نزد مشتری حرفه ای عمل كنید متین و مسلط باشید.

·       آگاهی از آنچه مشتری میخواهد مبنای موفقیت در فروش شماست.

·       به مشتری احترام بگذارید و در عمل نشان دهید كه مشتری فرد مهمتریست.

·       آداااااااااامس نخوررید.

·       با احترام كامل و با دو دست كارت ویزیت خود را به مشتری بدهید.

·       كارت ویزیت مشتری را نیز با احترام بگیرید.

·       كارت ویزیت را مشخصا در جیب خود بگذارید.و از لای كتاب یا سر رسید گذاشتن آن بپرهیزید.این كار نشانه اولویت قرار دادن مشتریست.

·       مشتری را با یك جمله مثبت وااااااقعی تحت تاثیر قرا دهید.(چه اتاق زیبایی دارید.چقدر منشی مسلطی دارید. شا چه وقت شناس هستید.) جمله ی واقعی و نه ....

·       در نزد مشتری از خوردن مایعات خود داری كنید

·       نیازهای مشتری را شناسایی كنید و به انها نشان دهید كه چگونه محصول شما میتواند علاجی بر این نیازها باشد.

·       از رقبا بدگویی نكنید.

·       اگر مشتری از رقبا بد گویی كرد لبخند بزنید ولی هم اهنگ مشتری به بدگویی دامن نزنید

·       اگر مشكلی از رقبا بیان شد و صحت داشت كتمان نكنید.

·       به هیچ عنوان و به هیچ وجه از مشكلات شركتتان نزد مشتری صحبت نكنید حتی اگر این مشكلات واقعی باشند. این مشكلات مسائل داخلی شماست.شركت خانواده شماست.در صورت بدگویی مشتری فكر میكند خانواده شما كانون و امنیتی ندارد.

·       همیشه به سود و برد مشتری فكر كنید

·       بهترین معامله حالت بردبرد است

·       به نشانه های تایید خرید توسط مشتری توجه كنید

·       در ملاقات اتفاقی به مشتری بفهمانید كه این ملاقات اهمیت دارد و برای او ارزش قائلید و از گفتن جملاتی مانند (از اینجا میگذشتم گفتم به شما سری بزنم ) بپرهیزید.

·       فروشنده موفق هیچ وقت به مشتری دروغ نمیگوید .

·       به درخواست مشتری جهت فكر كردن احترام بگذارید.

·       اگر اسرار بر كاهش قیمت داشت و چنین امكانی برای شما مقدور بود حتما اعلام كاهش قیمت را به زمان دیگر و به واسطه شركت تابعه انجام دهید.

·       در پایان ملاقات یا فروش را قطعی كنید و یا قرار ملاقات بعدی را.

 

آموخته هایی برگرفته از مطالب مجله ویستا

 

 

 

 

 

 

 

با ما همراه باشید.....

 

 

 

انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه

 

 

 

 





نوع مطلب : نكته های آموزنده، مقالات كوتاه (مشاورین بیمه)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر