تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - تفاوت نیاز با خواسته در خرید یك كالا
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

سلسله مقالات ....

تفاوت نیاز با خواسته در خرید یك كالا

 

 

 

بسمه تعالی

 

تفاوت نیاز با خواسته در خرید یك كالا

 

شما در چه مواقعی خرید میكنید؟

زمانی كه به جنسی نیاز داشته باشد؟

زمانی كه كالایی را دوست داشته باشید؟

زمانی كه نیاز به خرید كالایی داشته باشید و در آن هنگام به دنبال كالای دوست داشتنی خود جهت خرید میگردید؟

و....

 

 

حالا این سوال را اینگونه مطرح میكینیم.

تصور كنید كه هیچ پولی جهت خرید ندارید. حالا حاضرید برای كدام یك از موارد ذیل پولی از طریق وام و یا قرض تهیه كنید؟

  • برای پرداخت هزینه بیماری
  • برای هزینه خرید گوشی همراه جدید

 

 

با اطمینان اكثریت افراد مورد اول را ( هزینه بیماری) در اولویت تهیه پول قرار میدهند اما چرا؟ چه تفاوتی در پرداخت هزینه ها وجود دارد؟ مگر داشتن و نداشتن پول نمیتواند تایین كننده باشد.؟

در تفسیر این دو مورد  یك نكته پر اهمیت و تفاوت چشمگیر  دیده میشود.  تفاوت مابین نیاز و خواسته.

عموم افراد جهت رفع نیاز های ضروری حاضر به تهیه پول و خرید میباشند اما در راستای رفع یك خواسته و یا درخواست الزامی در این كار نمیبینند.

·        رفع هزینه های درمان نیاز است

·        خرید یك گوشی جدید همرا با داشتن گوشی قدیمی یك درخواسته است.

·        پرداخت وام عقب افتاده یك نیاز است

·        خرید یك انگشتر طلای زیبا یه خواسته است.

·        پس انداز مبالغی پول جهت افزایش سرمایه یك خواسته است.

·        بیمه نمودن انبار پر از پارچه و قابل اشتعال یك نیاز است.

 

در واقع فروش یك كالا به مشتری و یا به تعبیری خرید یك كالا از طرف مشتری عموما زمانی اتفاق می افتد كه احساس نیاز داشتن و یا احساس مبرم رفع یك نیاز در وجود مشتری بر انگیخته شود.

 اشتباه نكنید معدود افرادی هستند كه برای رفع یك خواسته اقدام به تهیه پول از زیر سنگ هم میكنند و خرید را انجام میدهند.  اما دقیقا نكته اینجاست كه این خواسته در وجود این افراد چنان متبلور شده كه به نیازی مبرم تبدیل شده است و در این هنگام نیاز  شكل میگیرد و خرید اتفاق می افتد.

 

در فروش یك بیمه نیز داستان به همین قرار است. تا زمانی كه مشتری احتمالی دركی از نیازمندی نسبت به داشتن یك بیمه نامه نداشته باشد خریدی از جانب او صورت نمیگیرد. و اگر هم اتفاق بیافتد به محض اینكه آتش نوپای تبلیغات مشاورین و بازاریابان در وجودش فروكش كند اقدام به انصراف از داشتن بیمه نامه خواهد كرد.

اینجاست كه به همه ی فروشندگان  و بازاریابان بیمه سفارش میشود

جهت موفقیت در امر فروش در تمام مدت مذاكره صرفا در جستجوی شناسایی نیازهای مشتریان  باشید .

 

 

 

 

 

 

 

با ما همراه باشید.....

 

 

 

انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه

 

 

 





نوع مطلب : نكته های آموزنده، مقالات كوتاه (مشاورین بیمه)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر