تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - (فعلا نمیخواهم)
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

راهكارهای فروش بیمه عمر....

                   (فعلا نمیخواهم)

 

بسمه تعالی

 

                                   فعلا نمیخواهم

گاها اتفاق می افتد كه بعد از ملاقات با مشتری و تشریح كامل شرایط و مزایای بیمه این جمله را میشنویم

فعلا نمیخواهم

پاسخ شما به این جمله و یا عكس العمل شما در قبال این گفته چیست و چگونه رفتار میكنید؟

 

 بسیاری از بازاریابان این پاسخ را به معنای شكست كامل در فروش میدانند و به مجرد شنیدن این جمله محل را ترك خواهند كرد بیایید رفتارهای مختلف فروشندگان را در قبال شنیدن این جمله بررسی كنیم

1.     شكست در فروش و ترك سریع محل

2.     احتمال شكست در فروش  به دلیل ( زمان نامناسب ملاقات و یا شرایط حالی نامناسب خریدار)  و ترك محل

3.      مشاهده ی یك عكس العمل طبیعی از یك مشتری سخت گیر –درخواست ملاقات بعدی

4.     و....

 

شما چگونه رفتار میكنید و چه استنباطی نسبت به این پاسخ دارید؟

در یك انالیز سطحی از این پاسخ موارد ذیل در مورد مشتری استخراج میشود:

·        مشتری فردیست صادق كه نمیخواهد وقت شما و خودش را بگیرد

·        مشتری به حرفهای شما گوش داده و تعدد مشكلات شخصی (از جمله زمان نامناسب ویزیت و یا شرایط نامناسب  روحی )  مسبب بیان این جمله شده است.

·        مشتری به حرفهای شما گوش داده و موارد را در ذهنش به صورت مختصر بررسی كرده و متوجه این امر شده كه با توجه به موارد و مشخصات موجود در پیشنهاد شما فعلا برای او خرید مقدور نیست. حال این عدم خرید ریشه در مشكلات مالی كنونی و یا موارد دیگر داشته باشد.

به هر حال در نتیجه گیری كلی از آنالیز مشتری و رفتارهای فروشنده میتوان اینگونه نتیجه گرفت كه به احتمال 80 % شكست در فروش به واسطه شنیدن جمله فعلا نمیخواهم صورت نگرفته است.

 

راهكار:

·        ضمن تشكر از مشتری كه به صحبتهای شما گوش داده به عنوان آخرین پرسش از او بخواهید آیا امكان ملاقات ایشان در زمان بهتر –دورتر و مناسبتری وجود دارد.

·        ضمن تشكر از مشتری محل را ترك كرده و در دفتر گزارش روزانه خود شرح ویزیت و جواب مشتری را یاد داشت كنید و خودتان زمان فرضی مناسبتری را جهت ملاقات مجدد و اطلاع از تغییر تصمیم مشتریتان یاد داشت كرده و در آن تاریخ مجددا مراجعه فرمایید.

·        سعی كنید به طریقی اطلاعاتی در مورد علایق و یا تاریخهای مورد توجه مشتری (مانند تاریخ تولد ورزند و یا خود او ) به دست آوری و با این بهانه مجددا با وی ارتباط برقرار كنید تا ارتباط صمیمانه تر ایجاد شده و به واسطه ملاقات مجدد سطح اطمینان افزایش یابد.

·        حتی در صورت اطمینان از عدم خرید مشتری به هیچ وجه شخصیت فروش و رفتار مثبت و برخورد مناسب خود را در قبال وی تغییر ندهید.چه بسیار مشتریانی كه حتی با توجه به عدم خرید خود به دلیل حسن اخلاق یك فروشنده افرادی را به ایشان معرفی كردند كه مسبب پدید آمدن بازاری مناسب تر برای فروشنده شده است.

 

 

 

 

 

 

با ما همراه باشید.....

 

 

 

انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه

 محمد تقی اقدام

 





نوع مطلب : راهكارهای فروش بیمه عمر، مقالات كوتاه (مشاورین بیمه)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر