تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - حذف نمایندگان و بازاریابان و مشاورین بیمه از چرخه فروش بیمه
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

به گزارش ریسک نیوز همانطور که بازار مالی در جهان تحت تاثیر توسعه آی تی در حال تغییر و دگرگونی است ، زیر مجموعه ها و حتی حرفه های مرتبط با ان نیز به سمت تغییر و حتی دگردیسی پیش می رود.

بانکها نمونه بارز این  دگردیسی هستند به طوریکه بانکداران جهان در پی تحولات نوین مدیریتی به طور جدی تغییراتی در مدل ارائه‌ی خدمات به مشتریان خود صورت داده اند.

همزمان با این تحقیقات بررسی رفتار مشتریان در خدمات‌گیری از شعب نیز مورد بررسی قرار گرفت و مبرهن شد که طی سالیان متوالی، کاهش معناداری در میزان مراجعه‌ی مشتریان به شعب بانک‌ها نمایان شده است و مشتریان برای دریافت خدمات مورد نیاز خود عموما از  کانال‌های جایگزین استفاده میکنند.


با توجه به این بررسی ها بازآفرینی شعب به شکلهای شعبه‌زدایی یا به صورت محدودتر ادغام شعب،  به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سیاست‌های بانک‌ها در جهت کاستن از هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، رو به گسترش نهاد و همزمان رشد تکنولوژی‌های مرتبط با فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در این مسیر راهگشای بانک‌ها شد.

تحقیقات نشان می دهد بیمه گران نیز به عنوان بخشی اثر گذار از بازار مالی به این تغییرات پیوسته اند به طوریکه شرکتهای بیمه تعدبل و تغییر را در شعب از یک سو و دفاتر نمایندگی های خود از سوی دیگر ایجاد کرده اند .

اگر چه که در صنعت بیمه شعبه و دفاتر نمایندگی هر کدام وظایف تعریف شده خود را ایفا می کنند اما رشد آی تی توانسته در هر کدام از انها تغییرات خاص خود را ایجاد کند.

رفتارهای مشتریان در دنیای امروزی و تحلیل نوع تعامل آن‌ها با شرکتهای بیمه مبین این مطلب است که مسئله‌ی اصلی مشتریان دریافت خدمات در هر زمان و مکانی میباشد. لذا حفظ و گسترش شبکه‌ی مشتریان نیازمند افزایش سطح خدمات به صورت شبانه‌روزی و در تمام طول هفته حتی ایام تعطیل با کمترین هزینه میباشد و اینجاست که نه تنها شعب بیمه ای دچار تغییر می شوند بلکه دفاتر فیزیکی نمایندگان بیمه نیز این تغییر و حتی حذف شدن را به مرور تجربه خواهند کرد.

تحقیقات نشان می دهد ، دنیای امروز با خلق مشاغل جدید روبروست ، حرفه هایی که با ظهور تکنولوژی پا به عرصه وجود نهادند و در مقابل حرفه هایی که با رشد و توسعه علوم و فنون نو ظهور از چرخه مشاغل حذف شدند.

دراین میان ضمن تغییر و دگردیسی در شعب بیمه ای در قالب باز آفرینی شعب و حتی شعبه زدایی ، حذف دفاتر نمایندگی فیزیکی بیمه نیز به مرور ایجاد خواهد شد و به نظر می رسد با رشد نرم افزارهای بیمه گری و توسعه آی تی تحولی قابل توجه در تحوه ارایه خدمات بیمه ای رخ دهد .

ارایه محصولات بیمه ای در بستر آی تی شرایطی را ایجاد خواهد کرد که دفاتر فیزیکی نمایندگان بیمه دیگر نقش اثر گذاری در ارایه خدمات بیمه ای نخواهند داشت .

 تحقیقی وجود دارد که  به بررسی مشاغل و حرفه هایی پرداخته که به مرور از گردونه تجارت و اقتصاد حذف می شوند.

حرفه های رو به افول چون  بنگاه های مسکن سنتی ،  آژانس های سنتی مسافرتی فروش بلیط ،  تولید بنزین و مدیریت پمپ بنزین ها ،با توجه به کاهش مصرف سوخت در خودروهای برقی و هیبریدی، سوپرمارکت های کوچک غیر زنجیره ای و غیر رقابتی ، که نمیتوانند از ویژگی خرید کلان بهره ببرند به ویژه در در مراکز شهری بزرگ، دفاتر خدمات ترجمه ، با توجه به رشد سریع نرم افزارهای خبره ترجمه ،  روزنامه های کاغذی، به خصوص آگهی های روزنامه ای ، خدمات انبارداری و اجاره انبارها ، با توجه به ورود نرم افزارها و تکنولوژی های جدید مانند اینترنت اشیا IOT که باعث میشوند به شدت موجودی های شرکت ها کاهش یابد ، سد سازی و بهره برداری از آب و برق سدها، با توجه به کاهش منابع آبی ، شعبات فیزیکی بانک ها و البته دفاتر و نمایندگی های فیزیکی بیمه و ....

  با توجه به آنچه گذشت به نظر می رسد صنعت بیمه ایران نیز زمانی شاهد این مساله باشد که مرز تغییرات دگردیسی چندان اوج گیرد که شعبه را در موبایل ببینیم و این مساله محتمل خواهد بود که اما در عین حال تجربه‌های انسانی نشان می‌دهد شعبه در قالب ساختار فعلی همچنان - دستکم یک دهه آینده - به زیست خود ادامه دهد اما این زیست ضرورتا نیازمند دگردیسی اساسی است. دگردیسی که بتواند علاوه بر تحقق خواست‌های مشتری در راستای ضرورت‌های اقتصاد ملی و جهانی که کاهش هزینه را برای ماندگاری گریزناپذیر می‌کند، حرکت نماید.

اما در مقابل دفاتر فیزیکی نمانیدگی بیمه بسیار سریع تر حذف خواهند شد ، و خدمات دهی در بستر موبایل به زودی جای خود را به دفاتر بیمه ای خواهد داد همانوطر که طی سالهای اخیر چندین شرکت خدمات پرداخت الکترونیک، فروش برخی رشته های بیمه ای در قالب موبایل را در دستور کار قرار داده اند.





نوع مطلب : انواع بازاریابی، راهكارهای فروش بیمه عمر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر