تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - بازاریابان به بهشت می روند
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

بازاریابان به بهشت می روند

فروشنده موفق و ویژگی های بازاریابان و رموز بازاریابی و هنر بازاریابان

بهشت بازاریابی کجاست ؟ و چرا بازاریابان به بهشت می روند ؟

بهترین و مشهورترین مدیران جهان در هنگامی که به اوج شکوفایی و بالندگی دوران کاری خود و شرکتشان رسیده اند در مصاحبه با خبرنگاران یک نکته را به طور مشترک یادآوری کرده اند . آنها با افتخار از دورانی صحبت می کنند که آنها را به عنوان یک بازاریاب می شناخته اند . آنها تنها به این دلیل این نکته را مخفی نمی کنند چون آنها نیز از همین شیوه به این موفقیت رسیده اند ؛ یک ضرب المثل ژاپنی می گوید : پروانه نباید فراموش کند روزی کرم بوده است .

آیا تاکنون تلاش کرم ابریشم برای پروانه شدن را دیده اید ؟ اگر با دقت به این کار توجه کنید ؛ می بینید که تمامی تلاش کرم ها برای رسیدن به اوج زیبایی  و کمال است . وقتی بازاریابان برای خود هدفی را انتخاب می کنند برای رسیدن به آن هدف ، تمامی تلاش خود را که همان کسب مهارت و دانش نسبت به فنون بازاریابی است را به کار می بندند و پس از مدتی گام برداشتن در مسیر لذت بخش پیشرفت ، کسب ثروت و توانمندی است و این محقق نمی شود مگر با تلاش و پشتکار . البته نباید فراموش کرد اگر در مسیر درستی گام برندارد ، هرچه بیشتر و سریعتر گام بردارید ، از مسیر اصلی زودتر و سریعتر دور خواهید شد.

در شماره قبل به بخشی از ویژگی های فروشندگان و بازاریابان موفق پرداختیم حالا به ادامه این ویژگی ها می پردازیم :

v    روشها و اخلاقهای شخصی در فروشندگان

دلیل : مشتریان عاشق افراد مودب و با اخلاق هستند چرا که بخشی از خواسته های اساسی آنان یعنی نیاز به احترام را تامین می کند .

·         شنونده خوب بودن

وقتی مشتری نتواند نیازش را به شما خوب بفهماند قعطعا شما نیز نمی توانید نیاز او را رفع کنید .

·         عدم بدگویی نسبت به دیگران

اگر از دیگران ، رقبا ، اجناس و یا سایر خدمات دیگران بد گویی کنید قطعا به طور ناخودآگاه خریدار اعتماد کمتری نسبت به شما ، اجناس و خدمات شما خواهد کرد و این یعنی سم بازاریابی .

·         احترام نسبت به دیگران و دیگر مراجعه کنندگان

این نکته برای حفظ مشتری و تبلیغ رایگان برای شما بسیار اساسیست .

·         آرام ، راحت و صمیمی بودن

مشتری شما را شریک و دوست خود می پندارد در نتیجه با اعتماد بیشتری از شما خرید می کند . پس رعایت قوانین دوستی در عین حال حفظ حداکثری سود برای خود و کارفرما مهم است .

·         موقر و مطمئن بودن و نداشتن رفتارهای عصبی

رفتارهای عصبی باعث برهم زدن تمرکز مشتری در نتیجه عدم موفقیت در فروش و یا نارضایتی از فروش خواهد شد .

·         شیوه دست دادن

معمولا اگر گرم و محکم دست داده شود موجب دلگرمی و اطمینان بین دو طرف می شود .

·         خوش خلق و خوش رو بودن

یک نویسنده ژاپنی کتابی دارد تحت عنوان تاثیر لبخند در فروش اما مهترین نکته آن را به این صورت می شود خلاصه کرد که معمولا فروش اتفاق نمی افتد مگر اینکه لبخندی بروی لبان یکی از دو طرف شکل بگیرد .

v    خوداری از استعمال دخانیات

دلیل : زیرا لذت خرید را به دلایل زیر از خریدار خواهد گرفت .

·         عدم آگاهی دقیق از سیگاری بودن و یا نبودن مشتریان احتمالی

·         مزاحمت هنگام عرضه مطالب به مشتری

·         برهم زدن تمرکز مشتری احتمالی

·         برهم زدن تمرکز فروشنده

·         بوی بد دهان و زردی و تیرگی لب ها و دندان ها

·         آلودگی فضا و عدم کاسته شدن از شرایط مطلوب خرید





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر