تبلیغات
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }} - درباره بازاریابی ...
 
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
{{‌‌ انجمن مشاورین و بازاریابان بیمه }}
هر آنچه كه یك مشاور و بازاریاب بیمه باید بداند
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

درباره بازاریابی ...

فروشنده موفق و بازاریابی و ویژگی های بازاریابان و رموز بازاریابی

فروشندگی حرفه ای است پیچیده و قابل تامل . موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد و موفقیت در فروش یعنی کسب در آمد بیشتر . حال ویژگی فروشندگان بزرگ و حرفه ای چیست که ما از آن غافلیم و همیشه از نا کارآمدی سیستم و عدم دریافت درآمد کافی گله مندیم ؟

·         انگیزه درونی

چرا انگیزه درونی مهم ترین خصوصیت فروشندگان موفق است ؟

برای کشتی گمشده باد موافق بی معنیست ؛ چون که شما تا انگیزه و هدفی را برای خودتان ترسیم نکنید نمی توانید و نمی دانید به کجا خواهید رفت . همه فروشندگان مشهور از یک نظر مشابه هستند ( تلاش خستگی ناپذبر درخشیدن و موفق شدن ) این پویایی بسیار قوی چیزی نیست که بتوان آن را آموزش داد .

·         داشتن نظم در کارها

چرا نظم در کار فروش امریست اساسی ؟

حتا تصور این که مشتریان خرید مدوام و گسترده ، از کسی که خود هنوز برنامه مشخص و منظمی برای کارها و فروش ندارند را نمی توان کرد ، چرا که همیشه این ترس در مشتری وجود دارد که ممکن است بدلیل این بی نظمی از جانب فروشنده متضرر شود . فروشندگان بزرگ دلسوزی و برنامه های سازمان یافته به شرح تفصیلی تهیه می کنند و سپس بر اساس جدول زمانبدی شده به شیوه های منظم عمل می کنند .

·         توانایی در بستن تعداد قرارداد فروش

چرا بستن تعداد قراردادها ملاک تشخیص برتری بازاریابان است ؟

نبستن قرارداد دقیقا مانند توپی می ماند که تنها به تیر دروازه خورده است و طبق قاعده مشهور فوتبالی تیمی که گل نزند ، گل خواهد خورد . اگر فروشنده ای نتواند قرارداد فروش را ببندد سایر مهارتهای او به هیچ دردی نخواهد خورد . کسانی که که در بستن قرارداد از مهارت بالایی برخوردارند همانند ورزشکاران بزرگ هستند ، آنها از شکست وحشتی ندارند تا قرارداد فروش بسته نشود از پای نمی نشینند . آنان به کار خود اعتماد راسخ دارند و خوب می دانند که از عهده فروش های بزرگ بر می آیند .

·         توانایی برای ایجاد رابطه

چرا رابطه را مهمترین ابزار بازاریابی می دانند ؟

حتما شما نیز بازی رابطه را بخاطر دارید ، همان بازیی که با یک تکه سیم شکل ها و یا کلمات به هم مرتبط را وصل می کردیم و اگر جواب مثبت بود چراغ بالای صفحه بازی روشن می شد . فروشندگی هم دقیق همین ارتباط میان نیاز ها و خدمات . تولید کنندگان و مصرف کنندگان و مزایای کالا و واژه و دیالوگ های فروشندگی می باشد و یک بازاریاب موفق دقیقا نقش همان سیم را بازی می کنند که مرتبط ها را به هم وصل می کند و باعث عمل فروش می گردد . در محیط بازاریابی کنونی که مبتنی بر رابطه است شاید مهترین مساله یک فروشنده حرفه ای این باشد که بتواند با مشتری رابطه برقرار کند .

تا اینجا با خصوصیت اصلی و برتر فروشندگان بزرگ و موفق آشنا شدید حالا ویژگی های شخصیتی و بخشی از ویژگی های شخصی فروشندگان موفق را بررسی می کنیم .

چرا ویژگی های شخصیتی فروشندگان در کار آنان موثر است ؟

یکی از مهمترین عوامل موفقیت فروشندگان است . مردم ترجیح می دهند از فروشنده ای خرید بکنند که تصویر مثبتی از شخصیت او دارند و این ویژگی تا آنجا پیش می رود که برای نشان دادن خصوصیت بارز و منحصر به فرد آن فروشنده دیگران را نیز به خرید از او تشویق کنند . مثال ملموس این ویژگی را می توان در رستوران ها ، آبمیوه فروشی ها و حتا در دیگر انصاف که پیدا کرد که مشتریان نه بخاطر خود کالا و یا خدماتی که ارائه می شود و نه بخاطر ظاهر آن مکان بلکه فقط و فقط برای دیدن ویژگی شخصیتی خاص آن فروشنده به آنجا می روند و به مرور دستان ها و شایعاتی را نیز پیرامون او می سازند .

چرا ویژگی های شخصی فروشندگان در عملکرد آنان موثر است ؟

مجموعه ویژگی های شخصی فروشندگان مجموعه حقایقی ساده و آشکار است که رعایت آنها در نتیجه نهایی که همان فروش است تاثیر گذار خواهد بود . در اینجا به برخی از اصلی ترین های آن اشاره می کنیم :

v    وضع ظاهری

دلیل : باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می گردد . 

1.      پوشش

نکته : پوشش غیر عادی نداشته باشید زیرا اعتماد به شما را کم خواهد کرد .

2.      آراستگی ظاهری و بهداشت فردی

نکته : وقتی خریدار حس کند شما به خودتان اهمیت می دهید در ناخودگاه حس می کند برای او نیز ارزش قائل هستید .

·         تناسب اندام (قد و وزن مناسب )

·         ظاهر فیزیکی ( صورت و موهایی آراسته )

·         آراستگی ظاهری و رعایت بهداشت

·         سلامت جسمانی

v    صدا و عادات مکالمه فروشنده

دلیل باعث ایجاد ارتباط موثر و تاثیرگذاری و نفود در مشتری می گردد .

·         شرکت در کلاسهای کلینیک های گفتار درمانی و تقویت فن بیان و مذاکره ( تلفظ صحیح کلمات ، تنظیم ریتم و لحن صدا ، تکه کلامهای خوش آیند ، عدم من من کردن و گفتار روان ، عدم استفاده از واژه های عامیانه ، سخن گفتن با اشتیاق ، استفاده صحیح و به جا از لغات و اصطلاحات و ... )

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 26 شهریور 1396 04:10 ق.ظ
This information is worth everyone's attention. Where can I find out more?
یکشنبه 12 شهریور 1396 08:26 ب.ظ
Hi there colleagues, how is the whole thing,
and what you desire to say regarding this post, in my view its really
remarkable for me.
جمعه 20 اردیبهشت 1392 07:00 ب.ظ
با سلام
از مطالب خوبی كه گذاشتید متشكرم. عالی بود.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر